fredag 29 oktober 2010

Kravet att vara bäst på allt förstörde för mig...


Jag tror att många har haft den bilden om att jag varit den där tuffa, otrevliga tjejen som bara bryr sig om sig själv och skiter i andra... Men sån är jag inte.. Jag var den som aldrig vågade stå där inför klassen och prata... Jag skämdes, blev helt röd i ansiktet och jag var så osäker varenda gång. Om någon skulle skratta, titta på mig med en sån där blick, tycka att jag var så dålig eller börja sitta och analysera mitt utseende...
Ja den tjejen var jag.. Så om du fått uppfattning om att jag var en präktig person så har du fått det om bakfoten.. Här är lilla jag som inte orkade med kampen eller den ständiga tävlingen om saker och ting varje dag.. Jag insåg på gymnasiet att jag orkar inte tävla om betygen, kläderna, utseende eller personligheten... Jag sög alltid åt mig det negativa människor sa till mig..  Det är bara dom negativa sakerna jag kommer ihåg, jag kommer ihåg varenda en fortfarande...Jag hamnade i den situation jag är idag på grund av alla krav som finns runt om i samhället... Vi måste försöka att sluta omge oss av massa bullshit som tycker ner en, nedvärderar en.. Vi är ju dom vi och alla har sin unika personlighet, sitt utseende eller hårfärg osv....  Vi måste föröka att bortse från idealet som tidningarna, tv visar upp och försöka hitta vem man själv är och vill vara..  Jag tror att jag, du och alla där ute att kan göra världen lite bättre genom att ge plats åt alla olika former, personligheter och utseenden..

2 kommentarer:

  1. jag har alltid sett dig som den glada och väldigt omtänksamma tjejen. Jag känner dig inte, men det är den uppfattningen jag har fått. Livet kan vara jävligt hårt ibland, och man vill bara ge upp. men om man håller ut och kämpar, blir man alltid dubbelt så mycket starkare än vad man var innan. Det verkar som att du har kommit långt i ditt liv, så det här klarar du galant!

    SvaraRadera
  2. Du har en väldigt gripande blogg Hanna! När jag läser den ser jag en stark kvinna som är motiverad och mycket medveten. Kanske är det så att allt har en mening, och man utsätts för enorma påfrestningar och motgångar just för att kunna bli starkare än själva fan. Precis så som du är... starkare än själva fan!

    SvaraRadera