fredag 29 oktober 2010

The feeling is awful.....

Känslan och tanken som dränker en när man går upp på morgon är: Hur ska jag orka kämpa mot henne idag.. Hon är skit jobbig... Och jag måste säga att jag tycker att Hon har blivit jobbigare för varje milligram som läggs på min kropp.... Jag ville ju att hon skulle försvinna inte ta ännu mer plats inom mig... Och varje gång man ska klä på sig och man inser att typ inga kläder passar en: är det dags att köpa en ny garderob igen?? eller ska jag stå här och tvinga mig i dom trånga kläderna och känna ångesten svämma över en???.. Jag vet inte längre, jag vet inte om jag orkar kämpa mot henne mer, det kanske är bättre att man gör som Hon säger så får man lite ro från Henne???...Nej nej Hanna, du är fel ute nu.........
Men alla solstrålar nu ska jag försöka att göra dagen så bra jag kan och försöka hitta nått positivt idag... Ja nu ger jag mig.. jag ska slänga mig på min fitnessboll fram och tillbaka några gånger, då blir man alltid och skratta...

4 kommentarer:

  1. Hej Hanna! Följer din blogg varje dag med tårar och skratt! Du är helt enastående som orkar skriva om allt de här! Livet är så orättvist, att fina du ska behöva ha de så här! Men jag vet att du är stark Hanna! Kämpa, kämpa du får aldrig ge upp! Styrke KRAMAR till dig // Kim

    SvaraRadera
  2. Hej, jag skulle kanske säga att slänga alla kläder du köpte under anorixan, alla småkläder. Kläder kan dels ha ett minne med sig, att man minns var och när man köpte dom och dels så sätter ju själva storleken press på dig. Rensa gaderoben på alla "anorexi"plagg och spara dem i de storleker som du trivs i, som du vill komma i (när du gått upp i vikt osv) och antingen släng eller skänk bort dem, en god gärning i det hela också.

    SvaraRadera
  3. sälj skiten! Tradera, blocket.

    SvaraRadera
  4. Ja ni har helt rätt, det finns ingen anledning att kläderna ska finnas i närheten när jag håller på att gå den friska och sunda vägen.. Jag ska försöka att samla in allt och sen sälja eller göra nått annat kul med dom.. På ett sätt känns det väldigt jobbigt att man ska behöva köra iväg sina kläder och köpa allt nytt igen.. för det värsta jag vet är provning av kläder i nuläget, men jag vet att jag måste ta itu med det.. Men tack för ert gåda råd.. Kram till er

    SvaraRadera