söndag 13 februari 2011

Det är inte rättvist.....

Morsning korsning allihopa....
Jag vet att det varit en extremt dålig uppdatering de senaste dagarna... Jag har bara inte känt mig så peppad, har mest vart ledsen till och från....

Det här är egentligen dagen som alla runt omkring mig väntat på.. Alltså läkare, psykologer osv.. Jag har uppnått vikten som har vart uppsatt för mig sedan långt tillbaka.. Hela, tunga och groteska 53 kilo..
Dom flesta har sagt till mig att jag kommer att känna mig så mycket friskare, gladare när jag nått min idealvikt... Men här står jag nu och känner mig som skit..
Det här är en värre känsla än någonsin... Det här känns inte bra för fem öre..
Ni hade fel, jag är inte frisk alls bara för att jag nått min idelvikt.. Varför skulle det här ödet vara mitt, varför skulle just jag hamna i den här dumma sjukdomen...

Jag känner mig inte sund alls.. Jag har bara ätit och ätit för att jag skulle nå den här dagen och den här vikten en dag, men tydligen så har jag gjort det för att få må ännu sämre än innan... Är det rättvist??

3 kommentarer:

  1. Underbaraste vackraste Hanna, jag lider varje dag med dig att du ska behöva må såhär, men du har kommit så långt nu. Låt inte henne vinna nu utan visa henne att du förtjänar ett bättre liv utan henne i ditt liv. Fortsätt vara så stark som du är, fortsätt kämpa..försök se ljuset därborta, att du en dag har besegrat henne o kan gå med huvudet högt o må som du verkligen förtjänar.

    Be strong my friend!

    Massor av kramar till dig
    Carro F

    SvaraRadera
  2. liksom, du klagar över en vikt på ynka 53 kg, då det finns människor på 153 kg t.ex. hur ska dem känna sig? vet och förstår att det inte är DU, utan din sjukdom som gör att du KÄNNER såhär! men vadfan, en annan får ju känna sig som en flodhäst gentemot dig. haha? skulle fan döda en haj för att få väga 53 kg!

    SvaraRadera
  3. Tack för dina fina ord Carro!!! Det enda rätta är att fortsätta kämpa, jag vet, men är tydligen väldigt jobbigt när jag kommit så här långt:(
    Men jag är ju inte den som ger upp i första taget, och det finns ju några ljusa stunder ibland också!!!
    Jag hoppas att du mår bra och tar hand om dig!!
    Stor kram till dig!


    Anonym: Ja jag vet att jag klagar på min vikt, men det gjorde jag när jag vägde 37 också!! Så det är sjukdomen som gör det!!! Ja men då delar vi tanken om oss själva där då, jag känner mig som en flodhäst och jag ser en stor klump när jag kollar mig i spegeln!!! Jag måste bara vänja mig vid tanken att det är så här jag ska se ut, tydligen så följde inte det tänket med i uppgången av min vikt!!! Inte meningen att du ska behöva känna så som du gör av att jag skriver ut vad som känns och finns inom mig! Ledsen för det, men då kanske du hr hittat fel blogg!!!

    SvaraRadera