torsdag 30 september 2010

Jag ska klara av det här!

Jag ska klara det här, varför kasta bort fler år av sitt liv!
Idag om bara två timmar skulle jag har setat där på planet tillsammans me Johanna och åkt iväg mot mitt livs äventyr runt om i Asien. Men istället sitter jag här hemma och förstår att jag verkligen inte ska åka:( Men långt där inne, om jag gräver lite så vet jag att jag har tagit det rätta beslutet. Hanna det är inte din tid just nu säger rösten inom mig. Utan jag får lägga den tid jag behöver på att bygga upp och få tillbaka den glada tjejen som jag vet finns där någonstans. Men för tillfället så känns allt som en kamp som aldrig kommer att ta slut. Så mycket som jag har kämpat de senaste 9 månaderna att gå upp i vikt har ju faktiskt gett resultat men jag tänker ju så fel ibland, att om jag går upp till den vikt dom säger att jag ska så mår jag bra eller det tror alla utomstående iaf, man kan ju låtsas som man är glad och mår bra. Men jag orkar inte längre, jag kan inte ljuga för mig själv. Jag mår inge bra,vem vill jag lura? Jag ska ge allt för att känna att jag mår bra inom mig också, så att jag kan få känna mig hel! Då är min tid inne att ge mig ut på roligare äventyr. Och om det ska ta 9 månader till att reparera psyket vilket det tog att gå upp till en bättre vikt, så får det ta den tiden, det enda som finns att göra är att kämpa och kämpa lite till!
Nu ska jag ta en promenad och rensa mitt sinne lite i det fina vädret.
Ha en toppen dag!

7 kommentarer:

  1. Hej.
    Tycker du är stark som kämpar på och inte låter dig falla tillbaka. Du har spelat halvlek, nu är det den tuffa biten kvar. Och det är att få tankarna åt rätt håll. Men du har nu mer energi att klara av det och jag vet att du kommer lyckas. Sen är du fri att leva livet och göra precis vad du vill. Du kommer börja uppskatta dig själv, din omgivning och det du gör!
    Tack för dina rader ang kalium. Ska genast ta en banan:)
    Ha de gott.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Du är stark, Hannabanana! <3 Puss från Isabel

    SvaraRadera
  3. Hanna, du är så duktig. Du vet att du har alltid har oss tjejer vid din sida!
    Saknar dig!
    Pussåkram, torsten

    SvaraRadera
  4. Har någon sagt att du är otroligt lik Reese Witherspoon. Du kanske kan söka jobb som hennes stand in ;-)

    Kram till dig snygging.

    SvaraRadera
  5. Tack allihopa, jag får känna mig glad en stund och det är guld värt! Mssor av pussar till er

    SvaraRadera
  6. Gud, vilken fin lägenhet du har! Hur många rum och kök har den? :)

    Tycker du har en bra blogg och jag hejar på dig! Kämpa på så klarar du av detta! Tror på Dig!

    SvaraRadera
  7. Tack så jätte mycket, kul att höra:) Det är en två rum och kök på 72 kvadrat men vi har som ett litet extra rum, så en liten trea igentligen.

    Alltid skönt när man vet att människor tror på en, då blir man extra peppad till att bli frisk:)

    SvaraRadera